27 Kasım 2014 Perşembe

Tesettür giyim ve Moda

Tesettür giyim ve Moda

Tesettür giyim markaları son aylarda bilinirliklerini artırmak amaçlı önemli adımlar atıyor. Çeşitli mecralarda verilen boy boy ilanların yanında sponsorluk yarışları, toplumsal basın atakları da.
Geçtiğimiz senelerde tesettür giyim markası denilince akla yalnızca bir kaç ad gelirdi. Fakat özellikle son aylarda yepyeni yeni markalarla tanışır olduk. Dergi , dergi ve internet sitelerinde boy boy duyuruları yayınlanan bu firmalar bir anda meydana çıkmadı elbet. Yarısından Fazlasının kuruluşu en az 15 sene öncesine dayanıyor. Yalnızca, bu markalar son aylarda bilinirliklerini artırmak amaçlı önemli adımlar atıyor. Öyle durduk yere tanıtım yapılmıyor tabi . Arka planda şirketlerin mağazalaşma atağı var. Yakın zamana civarı şubelerle çalışmayı alternatif eden tesettür giyim firmaları koleksiyonlarını artıkk bizzat mağazalarında piyasaya sunuyor.




Bu markaların ek olarak görünür olma gayretlerini yalnızca mağazalaşma çalışmaları ve anında peşinden iştirak eden reklamlardan okumuyoruz. Sektördeki başşka farklık ve gelişmeler de bu algıya ile ilgili ipuçları veriyor bize. Örneğin her sene disiplin eden tesettür fuarında pazarın 'en'leri içinde gösterilen markaları göremezdik. Fakat bu sene söz konusu markalardan Armine geleneğini bozarak fuarda yer aldı .  Tesettür giyim markalarının, Huzur Sokağı dizisinin başörtülü karakteri Şükran'ı giydirmek amaçlı sponsorlukta yarışması da tanıtım ve görünür olma atağının bir diğerr göstergesi. Markalar içinde aynı bir hareketlilik uzunca süre sonra ekranlarda gözüken başörtülü bilgi spikeri Orsem Ertingu'ya sponsorlukta da yaşandı…

Sektörde yaşanan bu gelişmelerde önemli bir faktör tüketiciden edinilen gerii dönüş. Öğrenim , iş vs.
olanakların artmasıyla toplumsal yaşamda ek olarak görünür var olan muhafazakâr bayanların giyim kuşam beklentileri de değişti. Tesettür sektörü haliyle bu ihtiyaca cevap vermek talep ediyor . Marka yöneticilerinin anında hemen tümü bu konuyla alakalı hemfikir. Tabi '7 Abuhava' firma ortaklarından Selahattin Özdaş'ın ifadesiyle muhafazakâr giyim tarzına sahip bayanların beğenisini elde etmek da giderek zorlaştı. Özdaş, "Bunun en güzel göstergelerinden bir tanesi türkiye muhafazakâr kadınlarının giyim tarzlarının diğerr Müslüman ülkeler tarrafındann seyretmesi . Bu beğeniyi elde etmek amaçlı firmalar artıkk , kalite ve işçilik yakınında zengin tasarımlar, reklam ve pazarlama da inşa etmek durumunda ." diyor.

Hiç yorum yok: